onsdag 11 februari 2015

Åhoj! Brutus är nu hemma och är piggelin och alert! I helgen mjukstartade vi vår träning, ett litet lydnadspass i fredagskväll där vi började träna framförgående. I lördags var vi ute och la ett appellspår i hård vind. Trots att det blåste gick det helt ok. Jag måste nog bara sluta "styra" honom och få låta honom jobba själv för att se hur det egentligen går.

Nu är snart våren här och jag bara märker hur kalendern fylls upp. Många saker på gång, många saker man ändå inte kommer kunna göra pga att jag jobbar varannan helg och för att pengarna helt enkelt inte växer på träd!

3 april - Boxerspecial i Moheda bollhall.
6 april - Lydnadstävling i Burlöv.
12 april - Appellklass spår i Malmö (hoppas vi hinner bli startklara tills dess).
25-26 april - Slo's boxerläger med inriktning spår i Olofström.
14-17 maj - Kennelläger i Arboga.
24 maj - Boxerspecial i Lerum.
14 juni - Boxerspecial i Landskrona.
26 Juli - Korning i Tollarp.

I juni kommer jag öven börja studera till fysioterapeut för hund vilket jag ser fram emot otroligt mycket. Detta är något jag har velat göra hela mitt liv och det känns så skönt att jag äntligen tagit tag i det. Så våren får gärna komma, jag är peppad och förväntansfull!






1 kommentar: