tisdag 4 mars 2014

Träningsdag

I söndags åkte Brutus och jag till saxtorp där vi mötte upp Natalie med Emma och Hanni. Vi åkte först ut till skogen och la lite spår åt jyckarna. Brutus är så jävla ivrig i spåret och måste ta det lite lugnt och använda nosen mer istället för att växla mellan största delen ögon och lite nos på det. Så spåra är något vi kommer behöva göra ofta om vi ska ha en chans att tävla i appellen någon gång! Efter spåret fick hundarna busa av sig och Natalie och jag fick lite mat i våra magar innan vi åkte vidare till klubben för lite lydnad. Lydnad tycker ju jag är himla roligt. Brutus verka också tycka det är skoj! Vi kan alla moment men behöver verkligen finslipa. Det som gick klockrent förra året (typ platsliggning i grupp och att vänta på mattes kommando innan han ska sätta sig upp) går inte lika klockrent nu efter vårt långa uppehåll. Nu ska här tränas mycket och ofta!

Natalie och Emma!


Hopp!
Så här kan det väl vara jämt?


 



Belöning!





Apporten är ju kul att hålla i, men så fort jag böjer mig ner för att ta den så släpper han den innan jag hunnit säga "loss".






Den där bromssträckan behöver kortas ner och så behöver jag få honom mer intill mig.


Natalie och Hanni.



Lilla supersöta Hanni 14 månader.

Brutus 2 år och 2 månader. 

1 kommentar: