lördag 25 januari 2014

Resultat och framtiden.

Satte mig och kollade in Brutus och hans kullsyskon på hunddata och gjorde en liten sammanställning av deras röntgen, MH -och utställningsresultat. Egentligen var de ju 8 syskon från början, men jag kommer enbart att räkna 7 stycken, då ett av hans syskon blev påkörd av ett tåg och dog som valp. 

HD: 6 röntgade av 7.  A=1 st. B=2 st. C=3 st.
KNÄ: 6 röntgade av 7. UA= 6 st.
ARMBÅGAR: 3 röntgade av 7. UA = 3 st.
MH: 6 av 7 har genomfört MH. Skott: 1=3 st. 2=2 st. 3=1 st. 

5 av 7 utställda i juniorklass med excellent.
5 av 7 utställda i unghundsklass. 1 med VG. 4 med Excellent, varav 1 med CK.

Ska bli så kul att fortsätta följa dessa pågarna i framtiden! Det här året får de börja ställas i öppen klass, några har redan hunnit börja tävla i både lydnad och spår. Kanske inte det här året, men säkerligen nästa år så blir det ju även aktuellt med mentaltest för korning. Men det bästa av allt, som inte syns i någon statistik på skk (tyvärr) är att alla pågarna är friska och trevliga jyckar! 

Själv hoppas jag att Brutus och jag kan börja träna mer intensivt för att kunna tävla i lydnad det här året, nu har jag ju körkort så det enda som saknas är en bil. Tanken är även att vi ska börja träna spår också. Egentligen är jag mest sugen på att testa på IPO, men det är så svårt att komma in i en IPO-grupp när man är helt nybörjare. Vi får helt enkelt se hur det här året kommer att bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar