måndag 31 mars 2014

Samarbete, lek & relationskurs med Tobbe

Tidigt, tidigt igår på morgonen (ännu tidigare eftersom vi drog fram klockan en timme tidigare) så begav vi oss mot Åhus för att ha en gå en kurs med Tobbe (som har Kaxe som kommer från samma kennel som Brutus och har tävlat i x-antal IPO-VM) i samarbete, relation och lek. Roligt och givande! Jag har känt att jag har så svårt att få kontakt med Brutus ibland och jag kan säga att efter några omgångar i "ringen" så föll poletten ner (kan dock inte svara om det var för Brutus eller mig). Det är så jäkla kul att få träna för personer som är så kunniga och dessutom tränar boxer på precis ett sånt vis som jag också vill träna på och som kan ge en tips och råd. Nu vet jag hur jag ska träna in att att han inte ska spotta ut apportbocken och hur han ska gå igång på mina inkallningar. Jag var så taggad igår kväll när vi kom hem att jag var sugen på att åka till klubben på en gång och träna!

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar