torsdag 11 oktober 2012

Brutus senaste månad.


Inte uppdaterat här på en månad. Så här får ni en liten bildbomb från Brutus senaste månad. Mest bilder tagna med mobilen. Det börjar bli lite kyligt nu. I söndags visade Brutus för första gången att han frös utomhus, så vi får kanske införskaffa ett täcke han kan ha på sig utomhus i vinter. Täckestips mottages gärna! Han har även för första gången ljudligt visat att han vill bli lämnad ifred. Det var på tåget från Växjö till Malmö i söndags, det var trångt och Brutus skötte sig ypperligt och låg och sov på sin stol hela resan. I Eslöv hoppar det på en alkoholiserad man som väcker och sätter sig på Brutus säte. Brutus hälsar först glatt, viftar på svansen och pussas. Men efter ett tag så börjar Brutus (precis som alla andra på tåget) få nog av den här väldigt berusade och påträngande mannen. Jag hade min hand på Brutus mage och kände hur den började vibrera, tittade mot Brutus och såg då att han gav ifrån sig ett litet morr och sedan ett skall. Mannen flyttade på sig och Brutus kunde slå sig till ro igen den lilla biten som var kvar hem. Kände mig dum av att Brutus fick ta hand om det där själv, jag borde givetvis sagt till mannen att han skulle flyttat på sig men orkade verkligen inte inleda en diskussion med honom. Nåväl, nu vet jag i alla fall tills nästa gång! Annars väntar vi mest på att det ska bli november då steg 2 på valpkursen drar igång. Ska bli så kul!

2 kommentarer:

  1. fin han är din brutus! vart går du på kurs någonstans?

    SvaraRadera
  2. Oj, missat den här kommentaren. Vi går kurs i oxie.

    SvaraRadera