onsdag 2 januari 2013

Hane 1 - 1 år


Så många uppfödare jag hade haft kontakt med.
Så många förhoppningar jag hade på valpar som låg i magen på olika tikar.
Sen en dag i februari såg jag en söt bild på en liten gosse i en kull på hela åtta gossar.
Åtta gossar som fanns 60 mil här ifrån.
Jag mejlade uppfödaren och frågade om hane 1 var tingad.
Det fanns tre hanar kvar.
En köpare hade inte bestämt om hon ville ha hane 1 eller 2.
Jag ville verkligen ha hane 1 eftersom han hade teckningen som jag gillar.
På alla hjärtans dag fick jag ett mejl av uppfödaren där hon skrev att hane 1 var min om jag ville.

OM jag ville!

4 kommentarer:

  1. Åh, vilken fin liten historia. Jag hoppas att min dröm slår in också. Valparna ska besiktigas idag och sen lovade uppfödaren att ringa mig. Hon har nämlign varit lite orolig för min lilla tös då hon inte varit lika stor som de andra samt att hon upplever att hon inte riktigt är 8 veckor i sinnet ännu. Hon vill behålla henne en extra vecka... Men idag hoppas jag att allt gått bra hos veterinären så att jag får min lilla valp om en vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen oj, stackars lilltjejen.
      Hoppas besiktningen gick bra idag.
      Har du fått något besked?

      Radera
  2. Underbar känsla!!
    Och grattis Brutus!! :)

    SvaraRadera
  3. Jag vet inte om du minns mig men vi träffades på första dagen när jag kom till min nya husse. Grattis på födelsedagen och hoppas vi ses någon mer gång så kan vi träna och leka. /mallen Daddy

    http://s1322.beta.photobucket.com/user/xerxes2se/library/Daddy%20december%202012

    SvaraRadera